donderdag 25 februari 2016

Breien vs Haken met de Suikerspinsjaal

Tsja en dan zie al die mooie breisels voorbij komen op IG... Het lijkt wel een hit onder de haaksters om te gaan breien! Vervolgens loop je op de handwerkbeurs, zie je weer het één na het andere mooie breisel, ja en dat gaat het toch kriebelen...

Ver voor ik een haaknaald heb aangeraakt heeft mijn oma toch menig poging gedaan om mij breien uit te leggen. En aangezien ik het opzetten, insteken, omslaan, af laten glijden etc., ergens in mijn achterhoofd nog kon herinneren, trakteerde ik mijzelf op een paar mooie breinaalden en paar heerlijke zachte fluffy bolletjes van Phildar (Phil Light), prachtige roze kleur (Grenadine), bij  de plaatselijke handwerkwinkel. 


Youtube er bij met de handige filmpjes van Wolplein en al snel was inderdaad de herkenning er weer! Maar... Blijkbaar brei ik net zo strak als dat ik haak... Ik liep te klungelen, kon niet insteken zo strak zat het om de breinaald... Hoop gemopper verder, de volgende dag hup op de fiets naar de winkel voor een maatje grotere breinaalden, tsja en toen riep een andere kleur van de fluffy bolletjes mij, dit keer de koraal kleur (Phil Light Corail) dus die belande uiteindelijk ook in de fietsmand. 



Eenmaal thuis aangekomen opnieuw begonnen met het opzetten en dit maal ging het inderdaad ietsiepietsie makkelijker, maar dat het nou echt soepeltjes ging... Hmm, misschien zegt het toch meer over mijn niet aanwezige breitalent! ;) 


Langzaam begint het dan wel bij mij te kriebelen, want de inmiddels naar suikerspin vernoemde bolletjes lagen maar naar mij te lachen... Het werd dus; Haaknaald vs Breinaalden... Jullie raden het al... De haaknaald heeft inderdaad gewonnen! 

Inmiddels zijn de suikerspinbolletjes vermengt tot een heerlijke zachte fluffy sjaal! En wat zo fijn is, het haakte heerlijk weg, in het begin was ik even bang dat het een moeilijke draad is om te haken, maar dat is me echt 100% meegevallen. En na de spekjessjaal nu dus ook een suikerspinsjaal! 

Ik besloot voor deze sjaal om de roze en koraal bol te mengen! Dus haakte ik (zie foto) met een dubbele draad, roze + oranje, wat een super leuk effect geeft! Ik pakte wel een grotere haaknaald dan aangegeven op de bol om een luchtig effect te krijgen (nummer 7). Voor de sjaal zoals afgebeeld op de foto gebruikte ik in totaal 4 bollen (2 grenadine en 2 corail). 


En het eindresultaat is een heerlijke romantische voorjaarssjaal! 







Lijkt het je ook leuk om deze heerlijk zachte suikerspinsjaal te haken? Als je de bolletjes bij Rits In besteld en je gebruikt de actiecode SUIKERSPINSJAAL, dan ontvang je dit patroon er gratis bij! En met de mooie kleurtjes die er nog meer zijn van de Phil Light, zijn er naast de suikerspin vast nog hele mooie andere combinaties te maken, ik ben benieuwd ;)! 

Tot snel! 

Liefs, Liset 




Geen opmerkingen:

Een reactie posten