donderdag 11 februari 2016

Spekjessjaal!

Je kan er zo in happen in die heerlijke roze-gele spekjesbol! Zeker met dat herfstige weer is het tijd voor kleur! 

Toen ik deze fijne bol zag op de Handwerkochtend bij Rits-In was ik verkocht en de spekjessjaal was geboren...


Ik zette een stukje op in het patroon van de southbay.... Ik was nog altijd in de veronderstelling dat dat patroon en ik geen goede combi waren. Maar gelukkig bleek, nu ik het haken wat meer onder de knie heb, het toch een prima combi! Een lekker weghakend patroon waar je ook niet al te veel over na hoeft te denken, ik hou daar van! 


Als je hier mee aan het haken bent krijg je direct zin in het voorjaar! Het verloop van het garen is mooi... 


Van deze heerlijke zoete bol heb ik er één gebruikt om de omslagdoek te haken (ongeveer 725 meter zit er op). Deze fijne bol is van Schachenmayer Micro Ombré Colour, de kleur die ik gebruikte is Sonne-Pink 0082. En wat zo fijn is, je hoeft maar twee draadjes af te hechten!!!!! 

En het eindresultaat? Oordeel zelf maar...




Hiermee ben je toch helemaal klaar voor het voorjaar en de zomer! 

Tot snel! 

Lieve groetjes, 

Liset 



4 opmerkingen:

  1. Zo, daarmee fleur je zelfs de beroerdste dag op! Leuk geworden hoor!

    groetjes,

    Ilse

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ohh, I love your shawl! ♥ What a lovely color combination and Southbay is always a good choice. Great job!! Groetjes, Nata

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hallo liset, heb je er ook nog een rand langs gehaakt? Ik sta namelijk nog in dubio of ik dat wel leuk vind.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hallo! Nee ik heb er verder geen rand aan gemaakt, ben geëindigd met de volle schelprand zeg maar! Succes! Groetjes Liset

    BeantwoordenVerwijderen