vrijdag 8 juli 2016

Blokjessjaal!

Oh ken je dat, dat je graag iets wilt... Ja toch, dat kennen we allemaal wel! Ik wilde zo graag breien, maar op de één of andere manier kreeg ik de slag toch nog niet helemaal te pakken...

De workshop van de zomersjaal die ik bij Nienke (Mooi van Draad) volgde bij Rits In was een fijn voorproefje op de workshop vest breien... Het lukte redelijk met de sjaal! Dus vol goede moed begonnen aan het vest. Oef wat moest ik daarbij nadenken... Maar ik vond het echt heel leuk om te doen, maar nadenken terwijl je iets heel leuk vind is toch een lastige combi, bleek voor mij! 

Poging nummer drie dan... De blokjessjaal van Nienke! Vorige week liet ze hem zien en was het patroon te koop, ohhhhwwwwww wat een leuke stoere sjaal! Die wil ik! O jee breiproject nummer drie... De zomersjaal moet namelijk nog af en het vest ook, oeps! 

Ik ga het toch doen, de bolletjes waren snel uitgezocht. Wat is het toch een fijn garen, de Medio van Lana Grossa, het gemêleerde garen heeft een prachtig kleurverloop en geeft de sjaal een super stoer resultaat! 

Oke nou daar ging die dan... Rondbreinaald nummer 7, patroon, fijne bolletjes en beginnen maar! 

En toen, ik was denk ik een minuut of 15 verder... Waren de eerste blokjes zichtbaar! Trots! Ja dat was ik best wel een beetje... Zelf, met het overigens heel fijn en duidelijk uitgelegde patroon, lukte het me! 


























En ja daar was het, het breivirus! Afgelopen dagen betrapte ik mezelf er op dat ik wilde breien in plaats van haken... Het moet niet gekker worden, haha! 





























Denk nu niet dat alles in één keer goed ging hoor, bloos, de sjaal is namelijk al een keer eerder af geweest... Alleen kwam ik er achter toen ik wilde gaan afkanten dat ik blijkbaar voor het minderen een telfoutje had gemaakt, zucht! Ik had in één keer de blokjes in de punt aan de achterkant zitten... En daar dan ook achter komen als je klaar bent... Een nog diepere zucht...! Uithalen en weer door! 





























En nu is de stoere sjaal af! Klaar om gedragen te worden... Nou ja laten we eerst nog maar even een paar zonnige weken tegemoet gaan, dan kan deze sjaal in het najaar lekker om de nek! 





























O ja, en de nieuwe bolletjes liggen al klaar! Ja ik heb de smaak te pakken, dus ik denk dat die mee gaan in de koffer als vakantieproject! Zoek je nog een leuk project voor de vakantie; je hebt maar 4 bolletjes nodig! Dus nog genoeg plek voor je kleding ;) 

Lana Grossa Medio




























En nu? Ik ga verder met het afmaken van mijn eerdere breiprojecten, kijken of dat net zo lekker gaat...knipoog!

Tot snel, 

Liefs Liset

P.s. Lijkt het je leuk om de workshop te gaan volgen kijk dan hier en geef je op voor de workshop blokjesjaal breien bij Nienke! 

3 opmerkingen:

  1. Super leuk, Liset! :) Hihi..aan breien waag ik me (nog) niet, eerst lekker haken. Ook ik had deze week een warme, najaars-sjaal, maar dan gehaakt. Ik probeer er nog een foto van te maken voor mijn vakantie op IG. Na de vakantie komt er een bloggie over! Geniet van je brei-werken.

    Lieve-Groetjes,
    Verie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nou ja zeg....had ik nog zo beloofd niets te zeggen over je gemiste toer of extra toer of blokjes aan de achterkant en zo....doe je 't zelf! Hahahaha....nee echt, je sjaal is geweldig geworden. Ik weet zeker dat het met de zomersjaal én het vest ook helemaal goed gaat komen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Super, well done!! A wonderful scarf ♥. Nice yarn & pattern, I think I have to put this on my list, too ;-).

    BeantwoordenVerwijderen