vrijdag 29 juli 2016

Gebreide zomersjaal!

De zomersjaal, mijn eerste "echte" breiavontuur...

Het is al even geleden dat ik de workshop zomersjaal breien van Nienke (Mooi van Draad) volgde bij Rits In. Een leuke workshop om de basis van het breien onder de knie te krijgen! 

We gingen aan de slag met bandjesgaren, Roma van Lana Grossa. Rondbreinaald in mijn geval er bij en breien maar!



Het patroon is heel goed te doen voor een beginnende breier zoals ik! Ik had dan ook redelijk snel door hoe het meerderen, het recht- en het averecht breien gaat. En ging naar huis met al een aardig stukje op de pennen.

Maar ja toen bleef het liggen... Af en toe pakte ik het breiwerkje wel even er bij en ging weer een klein stukje verder. Ik moest volgens mij ook nog even wennen aan het gevoel dat het bij breien wat langer duurt voordat je resultaat ziet, bij haken gaat dat namelijk een stuk sneller! Ohwwwwwww en toen zag ik allemaal leuke zomersjaals voorbij komen via social media, die wel af waren! Het vest-brei-avontuur kwam ook nog tussen door, maar de zomersjaal bleef maar liggen! Zucht...

Je zou toch denken dat Lot ondertussen ook zou moeten
kunnen haken en of breien....


Tot een paar weken geleden! Toen had ik toch in één keer de breislag te pakken met de blokjessjaal, ook van Nienke! Ja, ik was inderdaad weer aan een ander breiavontuur begonnen! Toen ik de bokjessjaal af had kon ik natuurlijk niet achterblijven met de zomersjaal, dus hup afmaken maar! 

























En ja hoor ook deze slag had ik snel weer te pakken! En tadaaaaaaa sjaal nummer 2 is af!





Oefening baart kunst zeggen ze wel, nou bij breien klopt dat zeker in mijn geval!

Dit patroon kan je ook natuurlijk leuk voor een winterversie gebruiken, zie hier de variant die Evelien al maakte.

Tot snel, 

Liefs Liset


2 opmerkingen: