vrijdag 3 februari 2017

Gezellig sopje!

Begin januari was ik uitgenodigd voor de nieuwjaarsborrel bij Wolplein in Zaltbommel. Met allemaal andere gezellige "wolgekkies" bij elkaar, hoe leuk is dat toch elke keer weer?! Het was een super gezellige avond, lekker eten en lekker snuffelen tussen de bolletjes, heerlijk!

Bij het weggaan kregen we een te gekke goodybag mee naar huis, nou ja het paste niet eens in één tas... bloos! M'n ogen vielen eigenlijk vrijwel direct op een pak vol met gekleurde bolletjes, "Wat is dat?" ging er gelijk door m'n hoofd! Bij thuiskomst moest dan ook als eerste dat pak uit de tas, "Dat is apart!" en "Wat voelt dat gek!" floepte er uit tegen vriendlief... Er zaten twee boekjes bij, er ging een gedachte door mijn hoofd en die werd bevestigd bij het open slaan van de boekjes... Het is garen om sponsjes van te maken van Rico Design, hoe leuk is dat!!!!!

In de boekjes "Funny" en "Yummy" die er bij zaten kwamen de meest leuke patronen te voorschijn, een cactus, donut, ijsje, regenboog, aardbei en ga zo maar door... En als voorbeeld zat er al een gehaakte watermeloen bij, zo tof! Daar wil ik mee aan de slag! Maar ja, tijd...

Wat een feestje deze gezelligheid!
Het garen Rico Creative Bubble is een 100% synthetisch garen met een heel harig draadje, daardoor krijgt het een sponzig effect. De afwas gaat dus heel gezellig worden en vergeet niet dat ze natuurlijk ook te gek zijn voor in de douche als scrubspons!

Een lekker harig bolletje!
Van de week was er eindelijk tijd en dus hup de bolletjes er bij en ienemienemutte, want ja, welke eerst? Ze zijn allemaal zo leuk!

Ienemienemutte...
De cactus, dat gaat 'm worden... Ik was vooral benieuwd hoe het haakt en ik kan je zeggen; Prima! Ondanks dat het een harig draadje is kan je goed zien waar je de haaknaald moet insteken. Ik haak denk ik tegenwoordig iets losser dan dat ik gedaan heb dus ik heb haaknaald nummer 4 (die aangeraden word ingewisseld voor de 3,5 bij het volgende patroon) mijn cactus werd namelijk iets groter dan het aangegeven formaat haha.

Prikkerdeprik...
Je haakt sommige patronen zoals de cactus en het ijsje twee keer, het rondje welke ik ook haakte haak je uit één stuk. En zeg nou zelf, te leuk toch?!

Het ijsje is om op te eten!

Scrubben maar...
De vaatwasser kan de deur uit! Al denkt vriendlief daar waarschijnlijk anders over...

Tot snel!

Liefs,
Liset

6 opmerkingen:

  1. Super leuk, Liset! Ik heb dit garen van de week ook gescoord en er al lekker mee bezig geweest, te leuk! :)

    Lieve-groetjes,
    Verie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh geweldig, ze zijn te mooi om als sponsje te gebruiken! En dan die snoeperige kleurtjes, genieten!
    Groetjes, Sigrid

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuk garen, he, ik ben er vanmiddag ook mee aan de slag geweest en krijg er geen genoeg van, Jij hebt er ook al veel leuks mee gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. I really appreciate your professional approach.These are pieces of very useful information that will be of great use for me in future.
    sbobet

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Super mooi, jammer dat het polyester is, dus plastic en spoel je elke keer microplastic weg.. Niet heel erg goed om de plastic soep te verminderen..😒

    BeantwoordenVerwijderen