zaterdag 20 mei 2017

La vie en rose...

Nieuwe bollen, ik ben er gek op! Ik mocht twee weken geleden al kennis maken met de nieuwe Durable Cosy Fine toen ik aan de slag ging met gezellige plantenmandjes. Maar nu heb ik er een heerlijk omslagdoek mee gehaakt in mijn favoriete kleuren combi!

Mijn favoriete
rood-roze-oranje-combi!
Misschien heb je hem al wel via verschillende social media kanalen voorbij zien komen de "Shape of you" omslagdoek die Wieke heeft ontworpen voor Durable Yarn. Het is zo'n leuk patroon en het haakt heerlijk weg. 

De omslagdoek haak je van hoek naar hoek in de V-stitch met haaknaald 5 en met 9 bollen Durable Cosy Fine. Als je het patroon aan houdt zoals Wieke het beschreven heeft heb je 6 bollen nodig voor de basis kleur, 1 bol voor het streepje en 2 bollen voor het laatste stuk. Ik heb gekozen om er ook nog een bolletje Durable Glam bij te doen en daarmee heb ik het randje gehaakt. Het patroon kan je hier vinden.

Een randje met de Durable Glam
voor een sprankelend tintje...
Na wat haakuurtjes, een heerlijke omslagdoek rijker en eentje met een niet al te lange punt (waar ik zelf wel een keertje blij van word), je kan hem ook goed met de punt naar voren dragen als sjaal, ik hou d'r van. Dus tsja, het zal nog wel niet de laatste zijn... Heb nog genoeg kleuren combi's in gedachten, haha! 

Het eindresultaat...

Love deze combi, maar nog genoeg
leukerds te bedenken ;)
Maar neem zelf maar eens een kijkje bij alle mooie kleurtjes die er zijn van dit garen... klik hier!

En? Zat er wat voor je bij? 

Pak je kans! Bij Rits In maak je namelijk kans op een sjaal naar keuze, neem snel een kijkje op de blog van de dames hoe en wat je ervoor moet doen. De sjaal van Wieke is namelijk vernoemd naar het nummer van Ed Sheeran en tsja toen was het plan bij Rits In er al snel om niet alleen een toffe combi te delen maar ook een passend liedje er bij te bedenken... Uitdaging dus bij deze give away, zet 'm op! 

Over dat liedje gesproken, die was nog niet zo maar bedacht in mijn geval... Roze... Dat is toch wel de basis van mijn sjaal en niet alleen deze! Maar met roze kwam ik dus al snel uit op allerlei Kinderen voor Kinderen liedjes (waar ik overigens echt wel fan van ben!), hmm toch nog even verder zoeken. "La vie en rose", nummer van Edith Piaf uit 1946, regelmatig gehoord op de lp speler van opa en oma of mijn ouders, ach en zeg nou zelf, mijn leven is best roze...

"La vie en rose..."
Ja, die van mij wel! 

Tot snel! 

Liefs, 
Liset

5 opmerkingen:

  1. Prachtig is ie! Deze mooie omslagdoek staat ook nog op mijn to do lijstje.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ziet er heel mooi uit! Ik vind de combinatie van deze snoepkleurtjes ook echt schitterend!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Super leuke blog en een prachtige omslagdoek! :)

    Lieve-Groetjes,
    Verie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. What a fantastic shawl!! ♥ V-Stitch is always great and you've chosen a super color mix :-).
    Nata xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  5. I really appreciate your professional approach.These are pieces of very useful information that will be of great use for me in future.
    sbobet

    BeantwoordenVerwijderen