maandag 17 oktober 2022

Nieuw Tante Setje patroon #streepsetje en ander leuks!

Ik heb jullie zo veel te vertellen... Nieuw patroon, vertellen over het leuks van afgelopen maand, vertellen over het leuks wat komen gaat. Helllllluuuuuuuppppppp waar moet ik beginnen? 

Oke, nou ik begin dan maar gewoon bij het begin, zoals ik net begonnen ben met schrijven, een nieuw Tante Setje kooppatroon. Dit keer is het een breipatroon en eigenlijk zijn het er zelfs twee!

Tatatadaaaaaaaaa........ Het #streepsetje! 

Kiekeboe, zie hier het #streepsetje!
Een lekkere colsjaal
met haarband.

Het #streepsetje bestaat uit een lekkere dubbel gebreide col en haarband! 

Ik koos voor vrolijke kleurtjes Durable Cosy Fine. De donkere dagen zijn inmiddels weer begonnen, de koude en natte trouwens ook, dus met deze lekkere gekleurde set breng je wat kleur in de herfstige dagen. Met welke kleurtjes ik deze set maakte lees je allemaal in het patroon! 

Je kan natuurlijk heel goed je eigen favoriete kleurencombinatie maken, misschien hou jij wel van een mooie ton-sur-ton variant. Ik ben heel benieuwd voor welke kleurencombinaties jullie gaan... 

Ik schreef het net al even, zowel de col als de haarband is dubbel gebreid op de rondbreinaald. De col is lekker warm om de nek als je naar buiten gaat, maar nu de kachel (denk ik) bij iedereen wat lager staat, ook fijn om binnen te dragen. 

Het streepjespatroon is erg leuk om te breien en doordat de kleuren elkaar steeds afwisselen heb je zin om door te breien. 

Streepje voor streepje... 

Qua moeilijkheid is het patroon zeker voor de beginnende breier geschikt. Wanneer je weet hoe je steken op moet zetten en hoe je recht breit dan kan jij deze set breien! Bovendien leg ik aan de hand van een aantal tutorial foto's de verschillende stappen uit die je tegenkomt in dit patroon. 

Kan je breien maar heb je gewoon zin in een niet-nadenk-project voor bij de televisie, dan is dit denk ik ook wel iets voor jou. 

Het patroon van het #streepsetje kost €3,50 en bestel je door een mailtje te sturen naar tantesetje@hotmail.com!

Ik stuur je dan een berichtje terug met de betalingsgegevens (tikkie), wanneer de betaling ontvangen is, dan krijg je zo snel mogelijk het pdf-bestand in je mail gestuurd! 

Ik hoop dat jij net als ik blij gaat worden van dit #streepsetje...







En dan nog wat andere leuke momenten van afgelopen maand die ik nog even met jullie wil delen...

Zoals je in de vorige blog al kon lezen, kwam op dinsdag 20 september j.l. mijn nieuwe boek 'Haken met Tante Setje #wintertijd' uit! Wauw, wel een momentje weer hoor. Blij, spanning, enthousiasme, alle kanten vlieg je op met de emoties (en nog, haha)!

Een deel van de projecten uit
'Haken met Tante Setje #wintertijd'
tijdens de KreaVak in de stand van
Livres de Louise

De twee dagen voor het uitkomen van het boek was er de KreaVak de vakbeurs voor de winkeliers. Op de stand van mijn uitgever Livres de Louise stond ik samen met uiteraard Loes zelf, Mark (@theguywiththehook) en Alexa (@amilishly). Niet alleen mijn boek kwam de 20ste uit, ook die van Mark en Alexa! 

Niet alleen dreamteam Livres de Louise
lanceerde de 20ste drie nieuwe boeken,
Mr. Cey ook, fotomomentje dus!
Van rechts naar links, Mark, Cey, Alexa en ik!
#allemaalzotrotsalseenpauw

Super spannend vond ik het om de reacties van de winkeliers te zien, maar beide dagen reed ik terug naar huis met een big smile op mijn gezicht! 




Toen was het eindelijk de 20ste... YES, mijn boek is beschikbaar voor iedereen! Blij ei hier hoor, #taarttijd, smile van oor tot oor en dat ik later op de dag tante Corrie op bezoek kreeg hebben we het maar niet over. Het #boekfeestje wat dus voor later in de week gepland stond bij Happy Crafts Zwolle moest verplaatst worden... 

De projecten waren uiteraard in de winkel
van Happy Crafts Zwolle te zien!

Gelukkig kon dat en vierden we het feestje een week later dubbel zo hard! Zo veel lieve klanten en bekenden die langs kwamen deze middag en avond. Ik realiseerde mij wederom wat een ongelofelijke bofbips ik toch maar ben om dit allemaal mee te mogen maken! 




Loes (Freubelweb & ook de uitgever van mijn boeken) en Mark (@theguywiththehook) hebben sinds kort samen een podcast 'Freubeltalk'. Ik ben al langere tijd fan van podcasts, dus toen ze mij vroegen of ik in hun podcast wilde was mijn antwoord natuurlijk een hele duidelijke JAAA!

Luister hier de podcast terug waar ik aan mocht deelnemen; https://www.youtube.com/watch?v=sttNo3Egb98&t=1266s




Afgelopen woensdag was ik te gast in de uitzending van de Online Handwerk Club van Charlie. We kletsten heerlijk een uur weg tijdens deze live YouTube uitzending. Af en toe was het misschien een beetje chaotisch, haha, maar het vloog voorbij. 

Kijk hier de uitzending terug; https://www.youtube.com/watch?v=qt5sGVDq74Q




Toen was het afgelopen vrijdag en zaterdag tijd voor de Nederlandse Breidagen in Zwolle. Ik mocht te gast zijn deze beide dagen bij de stand van boekhandel Buitelaar en in de middag bij Martine van Stoffen en Stiksels

Bij de stand van boekhandel Buitelaar kan je
een hele grote, prachtige collectie
handwerkboeken vinden!

Voor wie de Nederlandse Breidagen niet kent, het is een beurs waar je o.a. allerlei workshops/masterclasses kan volgen. De meest prachtige (hand geverfde) garens kan kopen. Een waar wolhalla voor de liefhebber. Zet 'm vast in je agenda, volgend jaar zijn de Breidagen op 13 en 14 oktober! 

Ik was dus te gast bij de twee bovengenoemde stands, nam een aantal projecten mee. De roze kerstboom was wat lastig ;) en ik kreeg weer zo veel leuke en lieve reacties. Mocht boeken signeren, op foto's, maakte lol, had een paar hele bijzondere en dierbare gesprekken, kneep mezelf een paar keer, het was zo genieten!

Moe maar voldaan ging ik naar huis!




En nu... op naar de KreaDoe

De KreaDoe is het grootste DIY-evenement van de Benelux en begint volgende week woensdag 26 oktober en is tot en met zondag 30 oktober in de Jaarbeurs in Utrecht. 

Alle vijf de dagen kan je mij er vinden samen met mijn boeken 'Haken met Tante Setje #wintertijd' en 'Camping Crafts'. Overigens kan je mij er niet alleen vinden, ook Mark is er met zijn boeken 'Journey'  en 'Gallery'. Maar er zijn nog meer boeken uitgebracht door Livres de Louise en ook deze gaan mee. 

Kom gezellig langs voor een praatje met ons, het kopen van een boek, het (eventueel) laten signeren van je boek, om de projecten uit de boeken bekijken, (kleur)advies te vragen... Wij zijn er alle dagen en vinden het hartstikke leuk jou te zien! 

Dus ga je naar de KreaDoe kom dan gezellig langs bij de stand van Livres de Louise (Hal 8 -Stand 08B035). 

Mocht je alvast je tickets willen bestellen dan kan dat via de site van de KreaDoe, klik dan hier. Mocht je met de trein willen gaan, klik dan ook even hier!





Nou dat was een volle blog he?! Zo veel leuks afgelopen maand meegemaakt. Als je me op de social kanalen volgt heb je waarschijnlijk ook al van alles voorbij zien komen over het bovengenoemde. Maar dit waren toch wel hele speciale momenten die ik nog graag een keertje op schreef. 

Mocht je het leuk vinden om het #streepsetje te gaan breien dan zie ik je mailtje graag tegemoet. En ben jij één van die mensen die mij afgelopen maand een dikke vette glimlach op mijn gezicht heeft bezorgd dan wil ik je daar heel hartelijk voor bedanken! 

Tot snel! 

Liefs, 
Liset

P.s. ik vind het altijd heel leuk om projecten die af zijn te zien, dus tag me in je socials, stuur me een dm'tje of een mailtje, ik ben namelijk super benieuwd wat voor moois jij er van maakt! 




2 opmerkingen:

  1. Ik vraag me nu af hoe dat zit met copyright e.d. want een col zoals deze vind je bijvoorbeeld ook op Ravelry: https://www.ravelry.com/patterns/library/ma-belle-amie en https://www.ravelry.com/patterns/library/stripes-and-stripes, en daar zijn ze gratis te downloaden.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Goedenavond Anja, ja dat is mogelijk dat er ook gratis patronen te vinden zijn van soort gelijke patronen. Er is genoeg keuze voor de handwerkliefhebbers! Ik heb dit ontwerp gemaakt op dit garen, kleuren etc. Groet Liset

    BeantwoordenVerwijderen