woensdag 13 februari 2019

Handwerkbeurs 2019

Nog één nachtje slapen en dan gaat het beginnen; Handwerkbeurs 2019! Ik heb er zin in, afgelopen twee dagen liet ik jullie hier op mijn blog al mijn twee nieuwste sjaals zien, de #zachtestrepensjaal en de #vrolijkestrepensjaal. In deze blog laat ik je zien wat er nog meer met me mee gaat en waar je de patronen kan vinden. Ook is er nog een leuke "beursactie" met een kooppatroon, ook daar lees je in deze blog meer over...

In deze blog lees je alles over deze projecten!
#zachtestrepensjaal
De 'Zachte strepen sjaal' een heerlijke zachte sjaal, de uitdaging zit niet zo zeer in het patroon maar in het garen. Ik gebruikte de Alpaca Superlight van Lang Yarns een heerlijk pluizebolletje, die in heel veel mooi kleurtjes verkrijgbaar is. Nieuwsgierig geworden, in deze blog, kan je het patroon en alle informatie vinden!

#zachtestrepensjaal
#vrolijkestrepensjaal
De 'Vrolijke strepen sjaal', de naam vrolijk zegt het eigenlijk al! Een vrolijke gekleurde sjaal die heerlijk (snel) weg haakt. Haken zonder na te hoeven denken, kan ik heel blij van worden.

#vrolijkestrepensjaal
De sjaal maakte ik met de Double four van Durable, een 100% katoenen draad in heel veel kleurtjes. Zo zijn er dus ook super veel toffe kleurencombinaties te maken. Tijdens de beurs heeft Rits in (standnr. 82) een leuke aanbieding met het aantal bollen wat je nodig hebt om deze sjaal te kunnen m(h)aken! Wil je meer weten over de #vrolijkestrepensjaal? Klik dan hier!

Super veel toffe kleurcombinaties
zijn er te maken!

Voor bij elke outfit een andere
sjaal... oeps!
Deken voor hem en haar... 
Vorig jaar haakte ik deze twee dekens al, ééntje voor hem en ééntje voor haar! De #stoeredeken voor hem en de #blijegrannydeken voor haar (kunnen beide natuurlijk ook heel goed andersom...;)).

Deken voor hem en een deken voor haar!
De dekens zijn net als de #vrolijkestrepensjaal gehaakt met de Double four van Durable. Hoe de dekens gehaakt zijn en alle andere informatie kan je hier vinden. Voor zowel de #blijegrannydeken als de #stoeredeken heb je 10 bollen nodig. Nog een leuk detail, de #stoeredeken is ook het zelfde patroon (met wat aanpassingen) als de #vrolijkestrepensjaal!

#blijegrannydeken

#stoeredeken
#langetantesetjesjaal
Wie kent hem niet... bloos! Want wat is deze sjaal al vaak voorbij gekomen op social media en nog steeds, zo leuk! De sjaal is ook met super veel soorten garen te maken, hier kan je het originele patroon van de sjaal vinden. Deze variant gaat natuurlijk weer met me mee, ik maakte hem met de Viva en de Merino+ van Lang Yarns. Tijdens de beurs zijn er weer wat leuke pakketjes samengesteld door Rits in!

De "orginele" #langetantesetjesjaal"
met de Viva en de Merino+ van Lang Yarns.
#gezelligevoorjaarssjaal
Een altijd, leuk om te haken patroon, de "Southbay omslagdoek"! De variant die ik maakte is net een snoepje... kan er zo mijn tanden in zetten. Ook bij deze omslagdoek kan je weer heel veel kleurvariaties maken, maar een effen is ook altijd mooi.

"Gezellige voorjaarssjaal"
heerlijkvoor de frisse voorjaarsochtenden! 
Deze omslagdoek haak je met 6 bollen, ja daar is die weer, Double four van Durable. En daarmee krijg je een lekkere royale omslagdoek!

#warmewinterdoek/#luchtigelentedoek
Een heerlijke warme omslagdoek die ik afgelopen winter m(h)aakte, met de Stockholm van Lang Yarns.

De #warmewinterdoek met de Stockholm
van Lang Yarns.
Mieke van Rits in haakte het patroon met 7 bollen, Double four van Durable en kijk wat een leuke #luchtigelentedoek je dan krijgt!

Van de #warmewinterdoek naar de
#luchtigelentedoek!
Het patroon is een kooppatroon, hier kan je alle informatie vinden. Het originele patroon van de #warmewinterdoek, kan je via de mail (tantesetje@hotmail.com) bij mij bestellen. Normaal kost het patroon €3,50, nu tijdens de dagen van de Handwerkbeurs (donderdag 14 februari tot en met zondag 17 februari), is het patroon te bestellen voor €2,50 o.v.v. #warmewinterdoek beursactie!

Dit was het... Deze projecten gaan dus mee naar Rits in komende dagen! Er gaan ook nog heel veel andere toffe projecten mee, heb al van alles voorbij zien komen en ik kan jullie verklappen wanneer je op zoek bent naar nog andere leuke haak- of brei inspiratie kom dan gezellig langs om te voelen, samen kleurtjes uit te zoeken of gewoon voor een gezellig praatje bij de stand van Rits in (nr.82). Zelf ben ik donderdag, vrijdag en zaterdag vanaf 12 uur, Mieke en Evelien zijn er natuurlijk de hele dag en zaterdagochtend is ook Marianne van de blog Marrose er met haar toffe Ursula sjaal, kortom, een hele boel gezelligheid! Mocht je naar de beurs gaan; Heel veel plezier en hopelijk tot daar!

Liefs,
Liset






Geen opmerkingen:

Een reactie posten