donderdag 22 december 2022

Het was een mooi 2022!

"Wauw, wat is dit jaar weer voorbij gevlogen...", volgens mij roepen we dit aan het einde van het jaar allemaal! 

We zitten alweer vlak voor kerst, tijd voor een terugblik op een mooi 2022.

Het grote hoogtepunt voor mij dit jaar was natuurlijk het uitkomen van mijn tweede boek, 'Haken met Tante Setje #wintertijd'. 


Eind september was het zover, je bent er al zo lang mee bezig en na maanden van bedenken, uithalen, uithuilen, opnieuw beginnen, vreugdedansjes, uitwerken, hield ik mijn boek voor het eerst in handen. Je weet precies hoe het er uit komt te zien, maar dat moment dat je alles bij elkaar als een boek ziet... Magisch! 

Als eerste mocht ik mijn boek op de KreaVak (vakbeurs) showen in de stand van uitgever Livres de Louise. Daarna stond er een boekfeestje op de planning bij de plaatselijke handwerkwinkel. Gevolgd door de Breidagen bij boekhandel Buitelaar en als kers op de taart volgde de KreaDoe! Zo veel leuke en lieve reacties gekregen. Zo veel boeken mogen signeren. Ik moest echt mezelf af en toe gewoon even knijpen in die periode! 


 

De projecten uit
Haken met Tante Setje
#wintertijd
werden meerdere keren in- en uitgepakt!

Trouwens nog steeds, dagelijks krijg ik leuke berichtjes van enthousiaste m(h)akers die hun gemaakte project showen. Blijven doen hoor, vind ik echt heel leuk! 

Zo tof om te zien en te merken hoe leuk jullie de kerstballen vinden, bloos. Zo veel vraag ook op de patronen los te koop zijn of in het Engels. Voor nu zijn zowel het patroon van de #vrolijkekerstbal als de #grannykerstbal alleen via het boek verkrijgbaar. 

De gehaakte kerstballen!
 

Helaas sluipen er ook bij een boek, hoe nauwkeurig ik het ook probeer te doen, foutjes in. Het errata van 'Haken met Tante Setje #wintertijd, kan je hier vinden. Mochten er nog andere 'fouten' uitgehaald worden, zal ik het daar ook aanvullen. 


De patronen van de #gehaaktekaars,
de #vrolijkekerstbal, de #grannykerstbal
en de #gehaaktecandycane staan
allemaal in het boek!

Er staan projecten in het boek die voor deze tijd van het jaar zijn, maar ook nog heel veel projecten voor het de rest van de winter. Dus mocht je nog last minute een kerstcadeautje zoeken... En weet je? Volgend jaar is het ook weer kerst, je kan er maar op tijd mee zijn ;) 

Naast mijn nieuwe boek, waren er natuurlijk ook nog heel veel leuke andere momenten. 

Zo mocht ik voor Durable ook weer een aantal leuke projecten ontwerpen. Zo ontwierp ik de #chunkycapuchoncol, een lekkere chunky col met een capuchon er aan waar je in kan weg kruipen. 

Het gratis patroon van de capuchoncol kan je hier vinden.


Ook mocht ik voor het 'Durable magazine' een heerlijk knoopkussen ontwerpen. 

 


Wat overigens heel leuk was, in het magazine stond ook een interview met mij. 

Samen met Lot op de foto voor het
Durable magazine.
(foto's; Kim Regelink fotografie)

Dat was nog niet alles, want ik knoopte ook nog een kussen voor ze, namelijk het #regenboogkussen.



Het is altijd fijn om met dit leuke merk samen te werken! 

Dan naar iets serieus aan het begin van 2022... We weten allemaal, we zien het helaas nog dagelijks voorbij komen, wat er zich in de Oekraïne af speelt. In maart kon je een weekend lang een #tantesetjekooppatroon bestellen en doneerde ik het gehele bedrag aan 'Giro 555 Samen in actie voor Oekaïne'. 

de #tantesetjehelptoekraineactie
leverde een mooi bedrag op!

Dankzij volgers van Facebook en Instagram die zo lief waren om een patroon te bestellen dit weekend, of gewoon een donatie deden,  kon ik die maandag erna direct het mooie bedrag van €278.70 overmaken! Alle beetjes helpen en samen hebben we een klein beetje geholpen. Dank je wel nogmaals wanneer je hebt meegedaan aan deze actie! 

Door het maken van een boek, is er natuurlijk ook wat minder tijd, dus qua 'losse' nieuwe patronen was het wat rustiger. Wel m(h)aakte ik een leuke, kleurrijke gilet en wat heb ik die al veel voorbij zien komen, zo tof! 

Hier kan je werkbeschrijving van de #grannybohostylegilet vinden.  



Een aantal weken geleden kwam er wel een nieuw kooppatroon bij. Dit keer een breiversie, het #streepsetje. Een lekkere gebreide colsjaal met haarband. Het patroon is te koop via mijn shops op Etsy en Ravelry. 


Hier lees je meer over het #streepsetje. 

Over Etsy en Ravelry gesproken... dat was ook een stap die ik dit jaar maakte. Mijn patronen zijn via deze twee sites te koop. Eerder bestelde je ze via de mail maar dat kan sinds kort niet meer. De patroonverkoop gaat nu via de twee genoemde kanalen. Ik moet je eerlijk zeggen, dat ik nog moet wennen. Hoe makkelijk het ook is. Het contact was toch ook altijd wel heel leuk. Maar, heel eerlijk, er gaat ook gewoon heel veel tijd in zitten. Sommige mensen verwachten heel snel antwoord omdat ze naar de winkel willen en ik ben niet altijd in de gelegenheid om direct te reageren. In dat geval zijn de shops dus zeker een uitkomst! 

Lees hier de blog die ik er over schreef. 

Hier kan je mijn shops vinden;

Ik hoop dat jij en ik er allebei aan kunnen wennen ;) 

Volgens mij heb ik nu wel een aantal hele leuke hoogtepunten voor mij van het afgelopen jaar beschreven. Er zijn er natuurlijk nog veel meer, maar dan ben je nog wel even aan het lezen, dus laten we dat maar niet doen :) 

Nu is nog even genieten van de laatste dagen van 2022 en voor 2023 staan er alweer hele leuke dingen op de planning, waar ik uiteraard nog niets over kan verklappen, komt vanzelf  ;)

Voor nu wil ik jou in ieder geval heel erg bedanken! Bedanken voor het volgen, misschien wel je reacties die je op foto's geeft, of het maken van mijn patronen, misschien ligt één van mijn boeken of misschien zelfs wel alle twee bij je in de kast, ben je een trouwe bloglezer, plaatjes kijker, dank dank dank in ieder geval voor het afgelopen jaar op welke manier dan ook! 

Ik wens je hele fijne, liefdevolle kerstdagen toe en voor het nieuwe jaar wens ik je een gezond, kleurrijk en creatief 2023!

Wens je een vrolijke kerst
en een kleurrijk 2023!

Liefs, 
Liset


#sneeuwpoplily










Geen opmerkingen:

Een reactie posten